fbpx

Krídelka alebo prsíčka?

Keď uvaríme kura s kožou, pozitívne sa to prejaví na šťavnatosti mäsa, ale ak ju pred zjedením odstránime, významne tým znížime množstvo kalórií a nasýteného tuku. Hlavne biele hydinové mäso z pŕs, zbavené kože, má menej energie aj nasýtených tukov, ktoré považujeme za aterogénne, to znamená, prispieva k usadzovaniu cholesterolu na cievnej stene. Ak má akékoľvek mäso málo tuku, stáva sa jednoduchšie suchšie. Aby sme ho nejedli príliš suché, podávame ho radšej s rôznymi omáčkami a korením, ktoré mu vrátia chuť a šťavnatosť. To ale zase znamená vyšší príjem soli, cukru a tuku, ktorým sme sa chceli vlastne vyvarovať.

 

Aj keď biele kuracie mäso obsahuje vyššie množstvo vitamínu B3 a B6, ktoré podporuje využitie sacharidov, neznamená to, že by sme sa museli úplne vyhýbať tmavému druhu kuracie mäsa, chudobnejšieho na tieto vitamíny. Tmavé mäso nájdeme napríklad v kuracích krídlach a stehnách. V tmavých druhoch mäsa nájdete o 20 % viac kalórií a o 1 gram nasýtených tukov na 1 porciu (90g mäsa bez kože) naviac. Jedna porcia taktiež obsahuje oproti bielemu mäsu o celé 3 gramy viac bielkovín a minerálov, ako sú zinok, selén a železo.

 

Ak teda pominieme pomerne malý rozdiel v obsahu energie a obsahu tukov medzi oboma druhmi mäsa, z tmavého kuracieho mäsa získame rozhodne vyššie množstvo živín. 


Rozhodnite sa teda sami, ktorú časť z kuracieho mäsa si vyberiete.

           Tmavé Kuracie mäso

Kilokalórie                                145 kcal

Bielkoviny                                   28,2 g

Tuky                                                5 g

Nasýtené tuky                             1,5 g

 

Mikroživiny                                  DDD %

Vitamín B3                                   15 %

Vitamín B6                                   16 %

Zinok                                            24 %

Selén                                           50 %

Železo                                          11 %

           Svetlé Kuracie mäso

Kilokalórie                                123 kcal

Bielkoviny                                   25,6 g

Tuky                                             1,8 g

Nasýtené tuky                             0,5 g

 

Mikroživiny                                  DDD %

Vitamín B3                                   32 %

Vitamín B6                                   23 %

Zinok                                            10 %

Selén                                           39 %

Železo                                          7 %

Malým víťazom sa stáva svetlé kuracie mäso bez kože. Neznamená to však, že by ste to tmavé mali úplne zavrhnúť. 

Výživové údaje sú uvedené na 90g porciu mäsa bez kože

Share on facebook
Zdieľať článok

Prečítaj si viac

Čerstvé či mrazené?

JE MRAZENÉ OVOCIE A ZELENINA ROVNAKO ZDRAVÉ AKO ČERSTVÉ? Stále existuje mýtus aj pri chudnutí, že mrazenému ovociu a zelenine sa treba vyhýbať. Pozrime sa na to, ako to vlastne naozaj je.

bOOT CAMP

bEZ VÝHOVORIEK

Výsledky neprídu samé, musíš im pomôcť a tu si na správnom mieste

Prihláška